Identyfikacja wizualna
Otwarcie lokalu gastronomicznego wiąże się dzisiaj z dosyć dużymi nakładami inwestycyjnymi, a w szczególności wtedy, gdy ten lokal mieści się w sporym mieście i ma sporą konkurencję. Przyciągnięcie klienteli wymaga odróżnienia się od firm konkurencyjnych, przy tym zagwarantowania wysokiego standardu, co niestety jest drogie. Znacząca jest między innymi aranżacja lokalu gastronomicznego, bo w sporej mierze zależy od niej to, czy klienci będą odwiedzali bardzo chętnie to miejsce i polecali je innym, czy także ominą je, nawet nie zastanawiając się nad wizytą.
Niezwykle ciekawy anturaż przyciąga ludzi i co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Jeżeli lokal jest zaaranżowany estetycznie, to będzie duża szansa na zainteresowanie nim dużego grona ewentualnych klientów. Identyfikacja wizualna Warszawa musi być charakterystyczna. Musi się on istotnie odróżniać na tle konkurencji, wprowadzać jakiś nowy detal i kojarzyć z powiewem świeżości. Każdy z nas wybiera miejsca, które odpowiadają mu z różnych względów, czy to zlokalizowania, czy menu, czy także całego wystroju i sposobu obsługi gości. Dobrze urządzony lokal to taki lokal, który odróżnia się od innych, a więc jest też jedyny w swoim rodzaju i wyjątkowy. Takie miejsca są zapamiętywane i bardzo chętnie odwiedzane z polecenia. Lokal gastronomiczny bez wątpienia bazuje na dobrym jedzeniu, niemniej jednak to nie wszystko, najczęściej bardzo ważny jest wygląd sali dla gości, a nawet wygląd zewnątrz. Identyfikacja wizualna firmy zajmującej się serwowaniem posiłków powinna kojarzyć się ze świeżością i wysokimi normami, a najczęściej też z kameralną atmosferą i unikalnością. Czy jest to nieduży bar, czy duża restauracja organizująca imprezy okolicznościowe, w każdym przypadku lokal musi spełniać wymagania gości, a im droższą kuchnię serwuje, tym te wymagania będą wyższe. Lokale gastronomiczne najczęściej zmieniają wystrój, aby przypodobać się dotychczasowym klientom i przyciągnąć nowych i to także jest swego rodzaju sposób na zwiększenie obrotów i ugruntowanie pozycji na rynku.
Warto sprawdzić: Projekt hotelu.