Reklama firmy
W kosztach firmowych można ujmować różnorakie wydatki i możemy wymienić tutaj w głównej mierze wydatki na prezenty, których koszt nie przekracza 10 zł. Z takich prezentów nie trzeba się co więcej rozliczać, więc nie stanowią one problemu w ujęciu finansowym i podatkowym. Prezentów tego rodzaju możemy wręczyć wiele i firmy zmierzające do poprawienia swojej pozycji na rynku bardzo chętnie z tego korzystają.
Jest w rzeczywistości sporo firm, które chętnie kupują gadżety reklamowe i dystrybuują je w swoim środowisku. Co prawda brelok reklamowy wydaje się takim normalnym drobiazgiem i tak w rzeczywistości niewiele kosztuje, bo jego cena wynosi maksymalnie kilka złotych, więc właściwie każdy może sobie na niego pozwolić, niemniej jednak ten gadżet może być bardzo miłym dodatkiem do zakupów i skłaniać w późniejszym czasie do ponownego zainteresowania się oferta. Każda firma chciałaby mieć lojalnych klientów czyli takich klientów, którzy wracają i kupują ponownie. Żeby to jednakże było możliwe, oferta musi być de facto atrakcyjna i mowa tu nie tylko o niskich kosztach, niemniej jednak też o wszystkich dodatkowych bonusach, a brelok z grawerem przedstawiającym logo firmy lub nawet imię klienta jest bardzo miłym dodatkiem. Potęga gadżetów reklamowych tkwi w ich prostocie. Po prostu dajemy klientowi albo potencjalnemu klientowi coś za darmo, a Urząd Skarbowy nie powinien wnosić żadnego sprzeciwu w związku z uwzględnieniem wydatków na takie gadżety w kosztach uzyskania przychodu. Powinno się pamiętać, że można je w ten sposób ujmować dopóty, dopóki prezenty nie spełniają funkcji reprezentacyjnej. Za funkcję reprezentacyjną uważamy prezenty drogie i jednocześnie w pełni niepotrzebne. Zwyczajne gadżety tj. brelok z logo nie są kwalifikowane do reprezentacji, a do tradycyjnych prezentów i równocześnie metod promocji, zatem wydatki na nie poniesione można odliczyć od podatków i mowa tu zarówno o wysokości podatku dochodowego, jak i należnego podatku VAT. Zasada ta obowiązuje wręcz w przypadku bardzo dużej liczby tanich gadżetów bez względu na region ich dystrybucji. Możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów powoduje, że ostatecznie marketing jest znacznie tańsza.
Polecana strona: parasole z nadrukiem